• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81559
+
-

470 هزار گردشگر  از یزد دیدن کردند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ورود بیش از ۴۷۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

«هما خورشیدی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به رشد ۱۸۰ درصدی اسکان گردشگران در واحدهای اقامتی استان گفت: 6 ماه اول امسال در مجموع ۴۷۶ هزار گردشگر خارجی و داخلی به استان یزد سفر کردند که از این تعداد ۴۰۶ هزار نفر ایرانی بودند.
خورشیدی با بیان این‌که ایتالیایی‌ها بیشترین آمار ورود به استان یزد را داشته‌اند، افزود: ۷۰ هزار گردشگر خارجی در شش‌ماه اول سال از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان و فرانسه به استان یزد سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است. او با اشاره به این‌که این آمار شامل مسافران نوروزی به یزد نمی‌شود، اظهار کرد: نوروز امسال نیز بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان یزد شده‌اند. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: در این آمار بیش از ۱۴۰ هزار نفر گردشگر داخلی و ۲۴ هزار نفر گردشگر خارجی مربوط به فصل تابستان هستند. خورشیدی ادامه داد: این گردشگران در هتل‌های یک تا پنج ستاره، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی و برخی هم در پارک‌های طبیعت‌گردی و مجتمع‌های گردشگری اسکان یافته‌اند.

استان یزد نه‌تنها از نظر منابع انسانی و صنعتی غنی است، بلکه دارای میراث فرهنگی و منابع طبیعی گردشگری متعدد شامل بالغ بر ۴۰۰۰ جاذبه گردشگری ملموس و نیز سرمایه‌های فرهنگی ناملموس خاص است.
یزد جلوه‌هایی از باشکوه‌ترین و درخشان‌ترین میراث فرهنگی و تمدن کهن ادوار مختلف تاریخی ایران را در خود جای داده است که با داشتن جاذبه‌های زیبا و کم‌نظیر، همه‌ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید